lørdag 12. mars 2011

Når litt blir altfor mye

Vi burde rydde.
Og støvsuge.
Og vaske.
Og ta oppvasken.
Og klesvasken.
Og legge sammen klærne som har hengt og støva ned etter sist vask.
Og gå tur.

I går prøvde vi å gå tur i skogen. Det er et stykke å gå for å komme dit, og turen ble litt lenger enn planlagt. Litt skjelvne bein, veldig tung pust, som når man akkurat har hatt influensa. Sånn er hver dag. Men vi koste oss med å være ute i naturen, og med å gjøre noe annet enn å sitte i den samme sofaen i den samme leiligheten dag ut og dag inn.

Da vi kom hjem, og endelig kunne sette oss i den vante sofaen igjen, var kreftene borte. Når man er utbrent kan man klare å presse seg til å gjøre noe, men da kommer straffen etterpå.

På torsdag klarte vi å presse oss til å gå på konsert på Blå. Bandet som spilte var Säkert!, ett av mine absolutte favorittband. Det frontes av Annika Norlin, som også fronter Hello Saferide. Å få stå der og se Annika synge de litt såre, for det meste bittersøte sangene, å få høre stemmen som passer så bra til sangene... Det var en fantastisk opplevelse. Spesielt siden jeg fikk dele den med den personen som betyr aller mest for meg.

Dagen etter konserten hadde vi ikke veldig mye energi. Men siden vi blir drevet av denne burde-kraften, gikk vi likevel den turen i skogen. Etter det klarte vi så vidt å lage oss middag, og ta en del av oppvasken. Jeg var så sliten at jeg var svimmel.

I dag våknet jeg til en leilighet som er full av rot, hybelkaniner, gammel oppvask og ting å gjøre. Jeg er kanskje ikke verdens mest ryddige person, men jeg liker at det er rent rundt meg. Nå for tida må jeg la være å se under bordet, la være å tenke på når jeg vaska sist og ignorere den fulle skittentøyskurven så langt det lar seg gjøre.

Til slutt må vi gjøre alt vi ikke orker, fordi støvet gjør oss allergiske og det ikke er flere rene tallerkner igjen. Tenk deg at du har influensa, og i et sinnsykt øyeblikk bestemmer du deg for å sykle et par mil likevel. Når du kommer hjem må du ta storrengjøring av hele leiligheta. Sånn føles det å skulle orke alt husarbeidet når man er utbrent.

- Christiane

1 kommentar:

  1. I think it's more important to live life than clean anyway ;)

    SvarSlett