torsdag 8. august 2013

Veien videre etter utbrenthet

Bloggen vår kommer nok ikke til å være særlig aktiv lenger, og grunnen til det er at vi er så mye friskere. Jeg kan si ting som "Jeg har vært utbrent". Jeg merker at jeg ikke er helt frisk enda, spesielt på konsentrasjonsevnen, svimmelhet og at jeg blir raskere sliten enn før alt det her. Men jeg orker så mye mer enn for et år eller to siden, og ingen kan se på meg at jeg ikke er som alle andre. Jeg kan trene hardt, være sosial og ha det gøy. Det eneste som er igjen er dette med jobb.

Å søke jobber er ikke lett når man helst ikke bør ha 100 %-stilling. Jeg skulle helst hatt en 50%-stilling jeg kunne øke etter hvert, slik at jeg i løpet av et år kommer opp i 80% og kan holde meg der enda et år før jeg går opp i 100%. Men arbeidslivet fungerer jo ikke sånn. Ingen kommer til å tilby meg den stillingsprosenten der. Jeg håper Nav kan hjelpe meg med det. Jeg skulle så gjerne komme meg ut i jobb igjen, faktisk vurderer jeg å søke på 100%-stillinger fordi det er stort sett det som fins. Men jeg er så redd for å smelle i veggen igjen. Jeg orker virkelig ikke å bli syk en gang til.

Hele jobbsøkerprosessen er veldig skummel. Det å måtte svare på hvorfor jeg har hull i CVen og å måtte lyve om at joda, jeg er HELT frisk, og jeg er HELT sikker på at jeg kommer til å tåle denne jobben. Ingen kan spå framtida, så det aner jeg ingenting om. Jeg må bare prøve. Det stresser meg å gå sånn, uforutsigbarhet er noe av det vanskeligste jeg vet. Men det stresser meg overraskende mye mindre enn det ville gjort i fjor. Så det er hvert fall et sunnhetstegn.

Kanskje oppdaterer jeg bloggen etter hvert, om jobbsøk og forhåpentligvis en ny jobb jeg ikke blir syk av. Jeg ville bare stikke innom og si at jeg er mye, mye friskere, og det kommer dere også til å bli. Og så ville jeg dele denne tvilen dere helt sikkert også har kjent. Vi må bare prøve å ta de avgjørelsene som er best for helsa, som gjør oss stadig friskere og som til slutt får oss inn i et friskt, "normalt" liv igjen. Lykke til :)

- Christiane

15 kommentarer:

  1. Å så bra for deg:)))Heldiggris.. kan jeg bare be om et siste innlegg da.. Hvordan har du blitt frisk? Please del litt med oss, hadde betydd så mye.. Ellers så håper jeg jo at du opprettholder bloggen i ny og ne slik at vi kan få med oss hvordan livet blir fremover med deg.

    SvarSlett
  2. Lykke til videre ! Takk for blogg som har hjulpet meg masse !

    SvarSlett
  3. Lykke til, kjempebra blogg! stikk nu innom så får jeg høre hvordan livet er :-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for en flott blogg! Bruker den som støtte hver gang jeg tviler på hva som feiler meg; om jeg muligens har noe dødelig eller sånn mener jeg, og ikke "bare" er utbrent. Å lese det dere skriver er som å få en beskrivelse på hvordan jeg har det selv. Det er også godt å vite at dere er kommet videre og har fått et liv som kan leves, enten det nå blir med eller uten jobb - det gir håp og smøring av tålmodigheten.

    Takk igjen og lykke til!

    SvarSlett
  5. Satt veldig pris på å finne denne bloggen gitt, ble vel utbrent sommer, var først da panikk-angsten slo inn på lyse dagen jeg skjønnete at noe var ikke som det skulle. Sitter her nå hjemme å lurer på hva som egentlig feiler meg, får jo angst bare det. Prøvde med et par timer idag, og kjennte angsten komme etterpå., følte meg bare ør/svimmel sliten, utfattlig ensomt. har prøvd å finne noen andre "utbrente" men ekke så lett... :-), hadde noen spurt meg om jeg kunne bli utbrent for 1 år siden hadde jeg bare ledd av det, o'boy was i wrong!, noe tips ?

    SvarSlett
  6. Hei super blogg dere har skrevet. Er selv blitt utbrent og da er det utrolig godt å lese om andre i samme situasjon. Selv om jeg ikke unner NOEN å ha det slik..

    SvarSlett
  7. Hei!
    Jeg har vært mye inne på bloggen deres og sett hvordan det har gått med dere, og sammenlignet deres opplevelse med min egen. Jeg ble utbrent i 2011, nå klarer jeg å jobbe 50%! Dere har vært så åpne og fine om deres vansker, det har vært til stor hjelp for meg. Jeg, som så mange andre ser det ut til, kjenner ingen som er utbrente, og det er lite kunnskap om temaet.

    Men.. jeg har funnet to bøker som jeg liker, jeg tenkte jeg skulle tipse dere om. Den ene heter "fra en utbrent til en annen" og er skrevet av Benedikte Rasmussen. En veldig fin bok, fra en som selv har opplevd utbrenthet. Anbefales! Den andre er en fagbok, og faktabok; "Utbrent. Krevende jobber - gode liv?" Skrevet av Roness (bl.a.).

    Håper dere fortsatt har det bra :)

    SvarSlett
  8. Hvordan går det nå? Har selv vært utbrent i voldsom grad og har lest og fulgt dere lenge. Har så lyst til å høre hvordan det går!

    SvarSlett
  9. Mitt navn er Allyson er fra Texas, USA. Jeg gir dette vitnesbyrdet fordi noen der ute kan ha lignende problem Min mann tror ikke polygami er galt. Han har vært vitne til en annen jente i omtrent fire måneder nå. Jeg fortalte ham at han trenger å stoppe, men han sier han er forelsket i henne. De har snakket om å være sammen "for alltid", og til slutt henne flytte inn hos oss. Min mann elsker meg fortsatt. Han beklager å komme inn i dette i første omgang, men er ikke villig til å bare slå opp med henne. Han sier at hvis de så bryte opp deretter din vil bli misforståelser og han vil ikke forfølge et annet forhold selv med meg. Så jeg gjorde noen undersøkelser på internett og også søke hjelp, og jeg kom over et vitnesbyrd gjort av en dame som heter Ibolo og jeg kontaktet samme spell caster som hjalp henne (theangelsofsolution@gmail.com) og han fortalte meg alt jeg bør gjøre, og etter at jeg gjorde alt han forsikret meg om at jeg vil få min hjelp i 3 dager .. Overraskende min mann kom hjem og ble enige om å breakup med henne, og han virkelig gjorde det hele kom som en overraskelse til meg etter alt han kom til meg kneler og ber meg om å tilgi ham at han aldri visste hva som kom opp på ham som gjorde ham til å tenke på å elske den andre elskerinne. Alt takket være Dr Ogbe Jeg ber om at Gud vil fortsette å bruke deg til å hjelpe mennesker som trenger din hjelp. Venner ikke dø i stille fordi noen liker Dr Ogbe har en løsning på alle problemer .. Nå er lever lykkelig med min familie. Hvis du går gjennom harde livet, og du trenger hjelp til problemer som:

    (1) Hvis du vil ha din ex tilbake
    (2) Hvis du alltid har dårlige drømmer.
    (3) Du ønsker å bli forfremmet på kontoret.
    (4) Hvis du vil ha et barn.
    (5) Herbal omsorg
    (6) Du ønsker å være rik.
    (7) Du ønsker å knytte din mann / kone å være din for alltid.
    (8) Hvis du trenger økonomisk bistand.
    (9) La folk adlyde dine ord og gjør ditt ønske
    (10) Sak løse E.T.C

    Kontakte ham igjen via (theangelsofsolution@gmail.com) ..

    SvarSlett
  10. Hei, jeg er Sheryln Coleman jeg er den mest lykkeligste personen på jorden, etter 6 måneder med tristhet og sorg uten å være sammen med den jeg elsker, jeg prøvde alt min mulig best å sørge for at jeg gjør min kjæreste lykkelig, men det aldri synes å fungere bra det var som jeg gjør alt forgjeves, men alle takket går til Dr Ogundu for å komme til å endre alle mine bekymringer og sorg til glede. jeg visste den store mannen når jeg leser noen fantastiske vitnesbyrd om Dr Ogundu hvordan han har hjulpet mange mennesker på sine samlivsproblemer Jeg leste et magasin når jeg så gode vitnemål, samt min knipe da jeg bestemte meg for ikke å kaste bort tid fordi jeg har savnet min kjæreste så mye jeg bestemte meg for å kontakte ham og dele alle mine problem med ham som han fortalte meg ikke å bekymre deg for at han forsikret meg om at innen 48 timer alt ville bli sortert ut jeg trodde Dr Ogundu så mye på grunn av hvordan han har vært å hjelpe mange mennesker, min kjæreste som forlot meg for god plutselig svarte min tekst og mine samtaler og ba meg om å tilgi ham at jeg var så glad jeg er så takknemlig til Dr Ogundu for det han har gjort for meg, og jeg lover å vitne hans godhet hele mitt liv. Hvis du er det passerer det samme problemet eller noen typer problem kontakt denne store mannen på hans e-postadresse: drogunduspellcaster@gmail.com
    1. Bli din kjæreste eller mann tilbake
    2. Penger spell / lykke spell
    3. Prosperity spell
    4. Beskyttelse staver
    5. Skaff deg en jobb spell
    6. Promotion staver
    7. Få pengene tilbake
    8. Freedom staver
    9. Kjærlighet spell
    10. Avenging spell
    11. Lottery spell

    SvarSlett
  11. I am Tanya and i will would love to use this medium to thank and to let the world know there solution home in tense of relationship problems. At first when i read some comment about Dr.Ekpiku on the internet i never believed that this was real but at the same time i decided to give him a trial. I must say that i was surprise that through the help of Dr.Ekpiku that my lover came back to me begging me to accept him back. With this i was convenience that Dr.Ekpiku powers are genie and helpful to humanity. That is the more reason i am going to drop Dr.Ekpiku contact information which are Ekpikuspelltemple@live.com Once again i am very much grateful to Dr.Ekpiku.

    SvarSlett
  12. Hei, jeg heter Elizabeth McRooney. Jeg bor i Europa og er en veldig glad kvinne i dag? Jeg fortalte meg selv at enhver utlåner som kunne forandre livet mitt og min familie, vil jeg referere til alle som leter etter lån til dem. De ga meg og min familie lykke, jeg hadde behov for et lån på 250.000,00 Euro. For å starte opp i mitt liv ble jeg henvist til dette ærlige og gudfylte låneselskapet som hjalp meg med et lån på 250.000,00 Euro, de er faktisk GUD fryktelige mennesker, et anerkjent lånefirma.

    Jeg er veldig glad for å ha fått lånet mitt fra dem i forrige måned. Hvis du har behov for et lån, og du er 100% sikker på å betale tilbake lånet, vennligst kontakt dem og vennligst fortell dem at Elizabeth McRooney har adressert deg til dem. Kontakt via E_mail: {trustfundfinaceservice@gmail.com)

    SvarSlett
  13. Heisann, med fare for å høre ut som de kommentatorene over - jeg er journalist og skriver en bok og skulle gjerne ha kommet i kontakt med dere som driver bloggen. Vil dere sende meg kontaktinfo på mail - hei@halvorsentekst.com? evnt svare på denne kommentaren om dere ser den? Vennlig hilsen Anne Gunn Halvorsen

    SvarSlett
  14. Med all respekt for deg og trylleformularene dine, må jeg fortelle alle dette vitnesbyrdet. Jeg har ikke sett noen resultater med andre staverforfattere gjennom søket mitt. Jeg skulle ønske jeg kom til deg før jeg fikk det beste av deg etter økten min. Eksmannen min var ikke der i ett år, jeg gikk overalt og ba andre stave leger om hjelp, men det ble ikke noe resultat før min venn introduserte meg for Dr. Egwali. Etter at en forsoningsformular ble utført, ble jeg endelig tilkalt av ham. Hans underverk har gjort underverker, og mannen min kom tilbake full av kjærlighet. Det er et mirakel! Han kom plutselig tilbake med blomster som sa at jeg måtte tilgi ham, jeg ble veldig sjokkert da mannen min knelte ned for å be om tilgivelse og at jeg ville godta det. Jeg går tom for ord og er glad for at du er Gud, sendt av meg og hele familien min. Og nå er jeg en lykkelig kvinne igjen. Tusen takk Dr. Egwali. For alle som leter etter en ekte krets av magi, kontakt Dr. Egwali på e-post "dregwalispellbinder@gmail.com". Du kan også kontakte ham direkte via Whatsapp på +2348122948392
    Det er faktisk forsikret

    SvarSlett
  15. Til alle, der læser dette, skal du have tro og et højt niveau af positivitet, fordi der er større kræfter på arbejde, end du nogensinde kan forestille dig. Det vil blive bedre, når du tror og handler på det, og derefter vil hver af dine situationer gradvist transformere til det bedre. Jeg fik tingene restaureret med min ægtefælle efter et møde med DR EGWALI. Min forening blev ødelagt af uovervindelige kræfter, der ikke vidste, at mit ægteskab var hovedmålet, vi havde vedvarende problemer uden at løse dem, men tingene kom sig efter DR EGWALIs ankomst, fordi vi er glade og lever i fred, uden tvivl vil jeg stærkt anbefale at dem, der har brug for det, virker godt, det er virkelig troværdigt for alle problemer, du støder på, uanset om det er kærlighed, beskyttelse, penge eller psykiske kræfter. DR EGWALI er den ægte vare. Send ham en e -mail på Dregwalispellbinder@gmail.com eller på Viber / WhatsApp +2348122948392

    SvarSlett